lördag 21 maj 2016

Gardens by the Bay

På väg hem från från Chinatown gjorde jag ett stopp i Gardens by the Bay. Det var fantastiskt fint och välgjort, jag blev verkligen imponerad.

Utsikt mot Supertree Grove

Ett vattendrag i parken

Utsikt mot Singapore Flyer, Silver Garden och Flower Dome

Supertree Grove underifrån

Det gick en gång mellan några av träden.

Inuti Cloud Forest – ett slags enormt växthus där man skapat ett berg med tropisk växtlighet, vattenfall, m.m.

På de här gångarna kan man gå, för att få en ordentlig utsikt.

Inne i Cloud Forest – som en liten konstgjord sjö, högt uppe i Cloud Dome.

Har jag jag tagit mig till toppen av Cloud Forest.

Utsikten neråt...

Silver Garden, men konstgjorda träd av ungefär samma modell som i Supertree Grove, fast i ett något mindre format. Marina Bay Sands syns i bakgrunden.

Silver Garden – två "träd" betraktade underifrån.



Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar